St. Leonard de Noblat - Reisverslag uit Saulgé, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu St. Leonard de Noblat - Reisverslag uit Saulgé, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

St. Leonard de Noblat

Door: Jan en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

28 September 2017 | Frankrijk, Saulgé

Hallo, we zijn nu in St Leonard de Noblat en hebben vandaag 97 km af gelegd. Van middag om half 3 hadden we de eerste 1000 km. weg getrapt! Vandaag was het een hevige tocht er waren veel klimmen in en dat kost mij veel energie en mijn batterij raakt er vlug leeg van. Maar dan gaan we rusten (is ook goed voor Jan) en de batterij weer opladen. We rijden opzij van het centraalmassief en er zijn flinke pieken bij. De. natuur is erg mooi en afwisselend. Op dit moment liggen de wegen vol met tamme kastanjes en walnoten liggen er ook voor het oprapen. Jammer dat we ze niet kunnen meenemen, want als we weer terug thuis zijn zijn ze overal op. Het was heel mooi weer en we kunnen nog steeds in korte broek fietsen. Ook vliegen er nog veel vlinders rond ik heb vandaag gele,witte, bruine en een blauwe gezien.
Het is ook dit keer niet alleen een sportieve tocht maar ook culinair kunnen ze er wat van. Kregen we gisteren een soep van pompoen met gepureerde kastanjes heerlijk was dat! En vandaag een eenden bout met spinazie en rijstpuree ook heerlijk. We genieten met volle teugen, en nu ga ik slapen want het was een vermoeiende dag.

• 28 September 2017 - 22:13

Fam. Vialle:

Hoi,

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen!
    We hopen dat jullie nog wat langer van het mooie weer kunnen genieten en natuurlijk van al dat moois wat jullie onderweg tegenkomen.

Succes en veel plezier voor de nog komende kilometers.

Groetjes uit Beek en Donk,
    Jos, Danielle, Roy, Niels en Lisa

• 29 September 2017 - 14:29

Ans En Jos:

Hoi Jan en Corrie,
    Jullie hebben al heel wat kilometers in de benen.
    Wij zijn al weer een klein weekje thuis.Maar hadden een relexvakantie .Waren we aan toe.De laatste maanden zijn wat onrustig geweest maar dat vertel ik je nog wel.
    Leuk dat wij jullie kunnen volgen !Gaan we van nu af ook doen .Gelukkig zit het weer mee !Nog veel fietsplezier groetjes van Jos en Ans

• 29 September 2017 - 23:15

Ajaan:

Indenbout lekker. Spinnazzie minder lekker. Rijstpuree nie te pruimen. En dè moet dan culinair heiten? Ik zo'ter nie fier op zèn!

Ajaan.