Miradoux - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu Miradoux - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

Miradoux

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

02 Oktober 2017 | Frankrijk, Miradoux

Zo we hebben weer WiFi. Gisteren waren we in Cahors na een halve dag klimmen heel zwaar maar na de lunch begon de af daling en dat was 40 km naarbeneden een makkie dus!
We reden langs heel veel notenboomgaarden en bossen.
Vandaag vertrokken we met motregen in Cahors we hadden meteen de goede weg ook fijn want dat lukt niet altijd in de stad.
Vrijwel meteen na de stad moesten we omhoog naar Castelnau-Montratier het was wederom heftig!
Daarna ging het makkelijk richting Moissac. In Moissac hebben ze heel veel fruit vooral veel appels de bomen zijn allemaal van netten voorzien in verband met hagelbuien. De oogst van de appels is net begonnen. Gisteren reden we nog door de notengaarden en nu dus de appelboomgaarden. Vanaf Moissac reden we heerlijk langs een kanaal richting Auvilar.
Waren we vanmorgen nog in departement Lot, en daarna de Tarn e Garonne en nu zijn we in de Gers. Dus we hebben op een dag de Lot, de Tarn en de Garonne overgestoken. En nu zijn we in een Chambre d'hotes Le Bonheur geleid door Karel en Wilma Thissen.
Het is een prachtig oud pand heel groot de voordeur is zeker 4 meter hoog ben benieuwd wat en wie hier vroeger hebben gewoond. vroeger

• 02 Oktober 2017 - 21:47

Ajaan:

Nou, in die contreien struinden vruger nogal wa reuzen rond. Dus nie zo gèk dè ge 'n vurdeur tegekomt van 4 mèter hog. As ge goewd opgelet hè't zin de voetafdrukken van die lui ok nog duidelijk zichtbaar rond dè gat in de grond woar ge 'w behoefte heurt te doen. En die gaten zin ok best wel grouwt vur 'n normaal mens zoas wij. En dè zo'n toilet zo lig an de grond is gemakt is juist umdè die mensen zo grouwt waren. As die op unne closetpot zo'n goan zitten, zoas wij dè gewend zin, kwamen ze mi durre kop boven de deur uit. En dè du netuurlijk veul afbreuk an de praivisie bij de klèn of grouwte bodschap. Wa ge ok nog ziet doar in die umgeving, dè zin van die grouwte hardstenen wasbakken woar mist 't vrouwvolk tiggenworrig nog de was in waast. Mar eigelijk is dè 'n verkèèrd gebruik van die bakken, want d'r ging 't reuzevolk vruger in baden. En um d'r gewicht te kunnen droagen (soms mèr dan 400 kilo!) werden die uit hardsteen gehouwen. 't Is van (reuze)belang um di te onthouwen, want die reus kommen hoast zeker noit mèr trug!

Ajaan.