Lescar - Reisverslag uit Meilhan-sur-Garonne, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu Lescar - Reisverslag uit Meilhan-sur-Garonne, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

Lescar

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

04 Oktober 2017 | Frankrijk, Meilhan-sur-Garonne

We zijn weer een paar dagen verder gisteren zijn we naar Marciac gefietst na uitgezwaaid te zijn door Karel en Wilma van de b&b.
Het was heerlijk fiets weer, in de morgen wat bewolkt maar in de middag super warm zonnig! Heuvelende wegen en soms zware klimmen tot 8% maar we hebben ze overwonnen.
In de bermen groeit niet veel meer als wat gras en hier en daar nog een bloempje. Tussen de middag hadden we een heerlijke salade de Gascoigne met foie grass en cofit de canard het was echt vakantie! Daarna met een volle batterij konden we verder naar Ons hotel we moesten nog enkele zware klimmen en de lucht werd donker en donkerder en zowaar een flinke bui! Hadden we toch weer bedevaart!
Vandaag naar Lescar gegaan vanmorgen om half negen eerst even over de markt voor bananen en daarna door de mist gefietst tot een uur of 11.00 daarna de hele dag zon. De boeren waren bezig met het dorsen van de mais met de combine natuurlijk.
Er staan hier onder weg nog veel velden die gemaaid moeten worden even als de sojabonen. Hier zijn weinig dieren in de wei af en toe wat schapen en paarden, het is een leeg land wat bevolking betreft. Alleen zo rond de stad daar is het druk zoals vanmiddag in Pau.
Tot zover groetjes.