Carrion de Los Condes - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu Carrion de Los Condes - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

Carrion de Los Condes

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

10 Oktober 2017 | Spanje, Burgos

We zijn al weer drie dagen verder, zondag 8 oktober zijn we naar Navarrete gefietst 82 km. In de morgen was het 7 *C en in de middag dik 30. We hadden de wind tegen wat jammer was. In Logrono was het even zoeken voor de juiste weg en daarna waren we best snel in Naverrete. Gisteren zijn we via de N120 naar Burgos gegaan het eerste stuk was gewoon de camino en er was heel weinig verkeer. Maar het tweede deel was zwaar en heel veel vrachtverkeer en ook nog zware klimmen tot 1100 m. In Belerado hebben we geluncht en natuurlijk de batterij van mijn fiets op geladen. Daarna door richting Burgos het was een heel saai stuk weinig dorpjes veel lege graanvelden, s’morgens reden we nog door de druivenvelden van de Rioja! Maar na 107 km. waren we dan toch in Burgos met zijn prachtige Kathedraal.
Vandaag gingen we op pad voor de route naar Carrion de Los Condes een tocht van 98 km. Het was heel fris gelukkig hadden we ook handschoenen bij en die hadden we ook echt nodig.
Verder de hele dag lekker zonnig en warm. Het landschap is hier dor en droog en er zijn maar weinig dorpjes. Wel heel veel stenen op de akkers zoveel dat ze er overal hopen van hebben gemaakt.
Vandaag heb ik mijn tweede stempel voor mijn Santiagopas Daar vroegen ze om bij deze hostal.

• 10 Oktober 2017 - 21:24

Sjaan:

Hey Corrie en Jan.
    Wat een kanjers zijn jullie zeg. Erg mooi om jullie zo te kunnen volgen.
    Veel succes nog met het vervolg van jullie trip.

• 11 Oktober 2017 - 23:25

Ajaan:

Ja, min hebbe ze vandoag ok 'n par kirres noa m'n pas gevroagd. Van de mèrrege vruug - rond halluf twèlluf al - bè 't tenkstation. Moes 58 liter bunzine afrèkenen terwijl d'r mar 56 in de tenk kannen. En ik kon nog rije! Dus óf die tenk is veul grotter, óf ze hen me besoudemieterd. t Zal 't lèste wel zin, want min vaast tenkstation in de wijk hi ginne goeie noam. Oit ok al 's te moake gehad mi pinpasfraude doar. Ik zuuk mar es 'n aander adres.
    Vanmiddig ha'k m'n pas wir nodig bè de Gamma. Ik zaat verlège um 'n duiske schruufkes van 12 millimèter. Die zin nog best duur die klein nuikdinger, mar as g'r op mis vat kunde wir nie veuruit mi oew werk. Dus toemar.
    En in de noamiddig moes ik bè d'n huisarts zin vur 'n griepspuit. Dur ha'k netuurlijk nie m'n bankpas vur noddig, mar m'n pasjèntenpas. Jè, anders komde'r nie binnen doar. 't Waar trouwens druk noa al die alarmerende berichten ovver die verrekesgriep in Australië. Loat Jan van Nölle de kommenden tijd mar nie ovver komme uit dè wirrelddeel, want dan worre we geheid besmet mi dè gevarlijke virus. Nee, dizzen winter goan 'r zeker dooi vallen. En durrum die griepprik vur min en m'n vrouw, puur uit eige belang. Verders goewd blieven èten en drinken, en oew eige vural nie te druk moake.

Ajaan.