Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

16 Oktober 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Hoera we zijn er! Onze fietstocht zit er op. Heerlijk! Vanochtend zijn we uit Arzua vertrokken met wat regen maar na enkele kilometers was het droog. Het leek wel of de laatste etappe de meeste klimmetjes had heel stijl en niet zo hoog maar heel veel en daar krijg je het warm van! Gelukkig was het laatste stuk maar 45 kilometer en zo kwamen we aan bij Santiago met nog een paar kilometer te gaan en een flinke regenbui. Maar wat voor kilometer: heelstijl,kinderkoppen,klinkers en asfalt en dat door elkaar, echt lastig! Maar het was fijn om aan te komen op het plein voor de Cathedraal! Waar het weer heel druk was ondanks het weer. Nog een teleurstelling de Cathedraal stond helemaal in de steigers en zelfs de hoofdingang was af gesloten, alleen de zij deur was open. En dan ineens besef je dat de fietstocht klaar is en wat nu? Naar hotel Mexico waar onze fietsen ingeleverd worden voor transport naar huis. Nadat we dat gedaan hebben en de was afgegeven bij de wasserij is het de hoogste tijd voor een biertje!
Onze reis in ten einde, wij willen iedereen bedanken voor jullie reacties we hebben er van genoten!

• 16 Oktober 2017 - 18:52

Johan En Els Van Der Valk:

Proficiat mee jullie finish

Groeten Johan en Els

• 16 Oktober 2017 - 18:55

Nelly En Gerard:

Een van harte proficiat is hier zeker op zijn plaats. Geweldige doorzetters zijn jullie.
    dat pilsje zal wel gesmaakt hebben met een voldaan gevoel erbij.
    en nu toch maar al die aflaten gaan verdienen in de kathedraal, ook al staat die in de steigers.
    een hele goede terugreis gewenst .

groetjes Nelly en Gerard.

• 16 Oktober 2017 - 21:12

Jan En Maria:

Geweldig dat alles zo goed gegaan is en dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Wij hebben mooi de route kunnen volgen dankzij "jancorrieperfiets.waarbenjij.nu".
    Heel erg bedankt voor de mooie beschrijvingen,zodoende hebben wij ook mee
    kunnen genieten van jullie prachtige reis.

liev groeten van Jan en Maria.

• 16 Oktober 2017 - 21:50

Kees En Ellen:

Hoi Jan en Corry,

Proficiat, super wat jullie hebben gedaan.
    We hebben genoten van jullie reisverslagen, was leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Ga nu nog maar lekker nagenieten van deze reis.

Een goede reis terug,
    Groetjes Kees en Ellen

• 17 Oktober 2017 - 01:07

Ajaan:

Ben blij dè gullie der onderhaand bent. En ok hilhuids as ik die foto mag geluiven. Dan kèèrt vur min ok 't normale lèvensritme wir trug. Ben al die wèke intensief mi jullie fietstocht bizzig gewist. 't Werruk hier is al diejen tijd zowa blieven liggen. Daglijks 's merres, 's middes en 's aoves ulliën vurruitgang volgen kost veul tijd. En dan dik noa middernaacht nog 'n klèn berichtje schreven um ulllie 'n hart onder de riem te stèken of 'n goei advies an de haand te doen. Ik heb 't gèr gedoan, mar ben toch ok blij dè-t nouw afgeloapen is. Mi diejen druk steeds heb ik 't echt wel wa moeilijk gehad. M'n vrouw hi nog geprebeerd min bij den dokter te kriegen vur 'n kalmeringsmiddeltje, mar dè von ik wa ovverdreven. Ik zin as zij 't volhouwen um noa Santiago te fietsen, dan moet ik 't ok kannen volbrengen um hun te blieven volgen. En dè is min dankzij m'n durzettingsvermogen ok gelukt. Mar 't ha ok nie veul langer mir moeten duren of ik had 'r durhinne gezeten. Dus blij vur ullie, mar vural ok vur m'n eige. Ik kan nouw wir rustig sloapen zonder deger wakker te worre van die spookbilden ovver tweie eenzame fietsers, onderweges noa Santiago. Goa'ter mar an stoan! En hiermi sluit ik af mi 'n stukske poëzie uit eigen bundel.

Die nie woagt, die nie wint
    Die nie zuukt, die nie vindt
    Die nie trapt, die nie plakt
    Dus neij-t-erop, dè-g-'t makt!

Ajaan

• 19 Oktober 2017 - 08:20

Jopie En Ad Van Rijen:

Corrie en Jan

Proficiat vanuit Italië. Beter laat dan nooit.
    Wij hadden eerder geen WiFi.
    Nog een prettig samenzijn bij jullie zus schoonzus.

Groeten, Jopie en Ad