Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

Nevers

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

25 September 2017 | Frankrijk, Nevers

Vanmorgen vertrokken in Vezelay uit gezwaaid door Marje en Piet die ons gisteren verrastedoor ook in Vezelayte zijn. We hadden een leuke avond en vanmorgen een gezellig ontbijt. Nu moeten we alleen verder, want zij hebben geen fietsen bij zich. We gingen al heuvelnd door het franseland naast Nevers niet heel erg zwaar. Om 13. 00 uur hebben we geluncht en de accu weer bijgeladen want ik had nog maar twee blokjes en dat is niet genoeg! Toen we na 99 km. hier aankwamen was mijn batterij zo goed als leeg. Nu lig ikherlijk op bed mijn verslag te maken in ons super klein kamertje. We hebben een bed naast de douche en de wc alles in een vertrek zelfsgeen deur of gordijn! Het lijkt wel bedevaart!
Maar de werkelijke reden is dat er hier een grote wielerwedstrijd is en daarom bijna alles vol maar het is prima zo

  • 28 September 2017 - 01:07

    Ajaan:

    Dè getob mi dien accu loat me mar nie los. De leste doag heb ik 'r zo goewd as nie van gesloapen. Mar van de merrege um halluf vèf krig ik 'n briljante ingeving! Ik ha bedaacht dè 't toch meugelijk zo moeten zin um dien accu automatisch op te laajen mi de energie die vrijkumt bij 't fietsen zelluf. En ik daacht mee an m'n jeugdjoare toen we op ons fiets 'n motorke makten mi 'n leeg schoenpoetsdeuske en 'n par waspinnekes. Ik sprong mee uit bed - want ik sliep toch nie - en ging noa m'n eige lektrische fiets in de graas. Unnen Union Classic Comfort uit 2003. Ik viet 't oplaajkabeltje en makte aan de netstekker mi teep 'n suikerlippelke vast. Mi 'n klemmeke dè 'k nog ha liggen makten ik 't lippelke an de veurvurk vast, zodè 't de wielspaken net rakte. 't Aander end van het kabeltje stook ik in den accu. De filosofie van dees techniek is dè bij iederen tik van 't lippelke tiggen de spaken 'n klèn impulske wordt overgebroacht via 't kabeltje noa den accu. Ik ging 't mee uitprobere! Um halluf zes fietsten ik al dur de woonwijk. En tot mun grote vreugd zag 'k toen ik wir thuis kwam dè 'k in de plats van drie stripkes d'r nouw vier ha! De dur min eige verbruikte trapenergie heb ik dus op dees manier positief weten op te sloan in munnen accu. Ik vroag hierop zeker patent an! En ja, 't makt netuurlijk wel wa lawaai. Op één plats ging van de merrege 't roam dan ok open mi de boodschap: wa makte nouw kloar verrekte gek! Mar der ha ik dan ok wir gin boodschap an. Ik raaj jullie an dees doag langs de Mammouth te goan en 'n suikerlippelke (moet wel van ijzer zin) en 'n rulleke teep te kopen. Ge zalt 'r gin spijt van kriegen!

    Bonne nuit, Ajaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nevers

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2017

Molenschot

16 Oktober 2017

Santiago de Compostela

15 Oktober 2017

Arzua

14 Oktober 2017

Sarria

13 Oktober 2017

Vega de Valcarce
Corrie en Jan

Op weg naar Santiago de Compostella!

Actief sinds 01 Sept. 2017
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9830

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

19 September 2017 - 30 Oktober 2017

3e keer op de fiets naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: