Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Rabanales, Spanje van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Rabanales, Spanje van Corrie en Jan Snepvangers - WaarBenJij.nu

Saint Jean Pied de Port

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Jan

06 Oktober 2017 | Spanje, Rabanales

Gisteren zijn we na het ontbijt in ons hotel vertrokken met wederom mist! Maar gelukkig niet zo hardnekkig om 10 uur kwam de zon al af en toe maar het is toch de rest van de dag bewolkt geweest.We waren in Baskenland aan gekomen en dat was te zien aan de plaatsnamen ze zijn allemaal dubbel geschreven. En de mannen dragen Baskische petten. We hebben ook weer enkele flinke klimmen gehad voor Jan al redelijk zwaar hij moest flink zweten en ik kwam fluitend achter hem aan. " leve de elektrische fiets!"
Ons hotel hadden we geboekt via hotel.com en toen we daar aan kwamen was het een grote teleurstelling op het eerste gezicht vuile ramen, geen verf op de deur en het naambord helemaal geroest we dachten dat word niets, maar het viel reuze mee. We hadden een grote schone kamer met 4 bedden en een badkamer met ligbad en aparte wc. Lekker ruim allemaal en het ontbijt was ook prima!

Vandaag hebben we onze eerste col bedwongen " col D'Osquich" 507 meter hoog met een stijging tot 8%.
Daarna een lange afdaling dat is het voordeel van flink klimmen je mag dan ook weer dalen. Maar na elke daling volgt ook weer een klim soms licht, soms zwaar. Het weer viel mee vanmorgen het was een beetje mistig maar toen we hier aankwamen kwam er een buitje. Gelukkig we waren droog binnen.
Vanmiddag onze fietsen even naar de fietsenmaker gebracht voor nieuwe remblokjes en dan kunnen we morgen starte met de klim over de Pyreneeën een klim van 25 km. Met een hoogte verschil van 950 meter.

• 06 Oktober 2017 - 22:50

Ajaan:

Nouw, dè wordt dan 'n makkie vur jullie mèrege. Mar veiventwintig kilomèter, mi 'n hogteverschil van niggenhonderdenfijtig mèter. Ik din doar oit te voet zo'n 30 kilomèter mi 'n hogteverschil van 1500 mèter. Wèl den oallingen dag ovver gedoan. Soamen mi m'n zwoager zaliger. Noa de Pic-des- trois-seigneurs op de grens van Frankrijk-Spanje, mi zunnen top op drieduzendhonderdenfijtig mèter. Hogger ben ik doarna noit mer gewist. 'n Memorabele bergtocht die ik gèr nog es ovver zo doen. Mar of ik 't nog kan is mar de vroag. Ondertussen toch al wa ouwer geworre, en rouken en drinken doe'k nog steeds. En as ge halverwege tigge de keie goat moete mar zien hoe dè ge wir trug komt, ás ge oit trug komt. Ik houw 't mar op 't bultje b'ons in D'eerd. As ge doar bovenop stoat, stoade ok hog. Ge ziet van doaruit bij helder weer Wim van den Donk - de commissaris van Brabant - in 't provinciehuis achter z'n buro zitten. Al zitte dan doar bij St. Jean an de grens mi Spanje 'n stuk hogger, ik denk nie dè ge van doaraf Wimme ziet. En 't kerktorrentje van Santiago zal ok nie te zien zèn, want dè is toch nog zo'n zeuvenhonderd kilomèter. Zeuvenhonderdeninnendertig um krèk te zèn. 't Handwijzerke doar gift dè teminste an. Doe-g-ut mar de groete van min.

Ajaan.